Politica de privacidad

POLITICA DE PRIVACIDAD

  1. INFORMACIÓN AL USUARIO

de conformidad con lo dispuesto en el Reglamento (UE) 2016/679 de 27 de abril de 2016 (RGPD) y a la Ley Orgánica 3/2018 de 5 de diciembre de Protección de Datos Personales y garantía de los derechos digitales, se le informa de la identidad del Responsable del tratamiento, la finalidad del tratamiento, la legitimación para el tratamiento de sus datos, las categorías de destinatarios de cesiones de sus datos (si los hubiere), la procedencia de sus datos tratados si esta fuera distinta a su entrega voluntaria y los derechos que como interesado le asisten.

  1. INFORMACION REFERIDA AL RESPONSABLE DEL TRATAMIENTO

Nombre del Responsable: Asociación de médicos amigos de Armenia

N.I.F.: N-IF

Domicilio completo: calle Cabo de gata,10- 7B boadilla del monte , 28660 Correo electrónico de contacto: amadeaspain@gmail.com.

  1. INFORMACION REFERIDA A LA FINALIDAD Y LEGITIMACION DEL TRATAMIENTO

Las operaciones previstas para realizar el tratamiento son:

Por interés legítimo del Responsable:

  • Gestión económica y contable, gestión fiscal, gestión administrativa, gestión de facturación, gestión de clientes y proveedores, gestión de cobros pagos y servicios relacionados, histórico de relaciones comerciales.

Por consentimiento expreso, inequívoco e informado del interesado:

  • Remisión de comunicaciones comerciales publicitarias por email, fax, SMS, MMS, comunidades sociales o cualquier otro medio electrónico o físico, presente o futuro, que posibilite realizar comunicaciones comerciales. Estas comunicaciones serán realizadas por el RESPONSABLE y relacionadas sobre sus productos y servicios, o de sus colaboradores o proveedores con los que éste haya alcanzado algún acuerdo de promoción. En este caso, los terceros nunca tendrán acceso a los datos personales.
  • Realizar estudios estadísticos.
  • Tramitar encargos, solicitudes o cualquier tipo de petición que sea realizada por el usuario a través de cualquiera de las formas de contacto que se ponen a su disposición.
  • Remitir el boletín de noticias de la página web.
  • Criterios de conservación de los datos: Los datos serán conservados en tanto dure la relación comercial entre las partes. Una vez finalizada dicha relación comercial, los datos serán bloqueados a fin de impedir la posibilidad de acceso, desbloqueándose únicamente en el caso de que dichos datos le fueran requeridos al Responsable del tratamiento por alguna autoridad legal (fiscal, mercantil, laboral o judicial) y esto solo hasta la fecha de caducidad o prescripción legales. Siendo posteriormente destruidos convenientemente y con las garantías adecuadas para imposibilitar su recuperación.
  1. NFORMACION REFERIDA A LA CESION O COMUNICACION DE DATOS

Los datos personales podrán ser cedidos para el mantenimiento de la relación comercial y/o para la ejecución de operaciones, a Asesoría Fiscal, Contable, Mercantil, Bancos, Cajas y Entidades Financieras, Organismos Tributarios y otros Organismo Públicos competentes. No se comunicarán los datos a otros terceros, salvo obligación legal.

No se efectúan transmisiones de datos a terceros países fuera del Espacio Económico Europeo ni a Organizaciones Internacionales.

  1. INFORMACION REFERIDA A LOS DERECHOS DEL INTERESADO Y LA FORMA DE EJERCERLOS

Derechos que asisten al Usuario y forma de ejercerlos:

El interesado tiene derecho a: Acceder a sus datos, a que se rectifiquen sus datos, a que se supriman sus datos, a la portabilidad de sus datos, a la limitación en el tratamiento de sus datos, a oponerse al tratamiento de sus datos, a retirar el consentimiento prestado, a presentar una reclamación ante la Autoridad de Control, a interponer un recurso judicial.

Puede ejercer estos derechos mediante un escrito razonado, dirigido al Responsable del Tratamiento o a su representante especificando el derecho que desea ejercitar, acompañado de una fotocopia de su documento de identificación. También podrá solicitar previamente al Responsable del tratamiento que le sea facilitado un impreso tipo para el derecho que desea ejercitar.

El ejercicio de derechos no acarreará ningún coste de gestión para el interesado, exceptuando los costes de franqueo si optara por remitirlo por correo postal.

Podrá ejercitar sus derechos:

  • Personalmente en los locales del Responsable del tratamiento identificándose con su DNI o documento equivalente.
  • A través de correo electrónico dirigido al que figura en el apartado de la identificación del Responsable del tratamiento y acompañando fotocopia de su DNI o documento equivalente.
  • A través de correo postal (preferiblemente certificado) dirigido al domicilio que figura en el apartado de la identificación del Responsable del tratamiento y acompañando fotocopia de su DNI o documento equivalente.

Datos de contacto para ejercer sus derechos:

calle Cabo de gata,10- 7B boadilla del monte , 28660, amadeaspain@gmail.com

  1. CARÁCTER OBLIGATORIO O FACULTATIVO DE LA INFORMACIÓN FACILITADA POR EL USUARIO

Los Usuarios, mediante la marcación de las casillas correspondientes y entrada de datos en los campos, marcados con un asterisco (*) en el formulario de contacto o presentados en formularios de descarga, aceptan expresamente y de forma libre e inequívoca, que sus datos son necesarios para atender su petición, por parte del prestador, siendo voluntaria la inclusión de datos en los campos restantes. El Usuario garantiza que los datos personales facilitados al RESPONSABLE son veraces y se hace responsable de comunicar cualquier modificación de los mismos.

El RESPONSABLE informa y garantiza expresamente a los usuarios que sus datos personales no serán cedidos en ningún caso a terceros, y que siempre que realizara algún tipo de cesión de datos personales, se pedirá previamente el consentimiento expreso, informado e inequívoco por parte los Usuarios. Todos los datos solicitados a través del sitio web son obligatorios, ya que son necesarios para la prestación de un servicio óptimo al Usuario. En caso de que no sean facilitados todos los datos, no se garantiza que la información y servicios facilitados sean completamente ajustados a sus necesidades.

  1. MEDIDAS DE SEGURIDAD

Que de conformidad con lo dispuesto en las normativas vigentes en protección de datos personales, el RESPONSABLE está cumpliendo con todas las disposiciones de las normativas RGPD para el tratamiento de los datos personales de su responsabilidad, y manifiestamente con los principios descritos en el artículo 5 del RGPD, por los cuales son tratados de manera lícita, leal y transparente en relación con el interesado y adecuados, pertinentes y limitados a lo necesario en relación con los fines para los que son tratados.

El RESPONSABLE garantiza que ha implementado políticas técnicas y organizativas apropiadas para aplicar las medidas de seguridad que establecen el RGPD con el fin de proteger los derechos y libertades de los Usuarios y les ha comunicado la información adecuada para que puedan ejercerlos.

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PRIVACY Policy for WEBSITES – PRIVACY POLICY

Instructions for the programmer of the website:

Place the privacy policy in a link visible from all the pages of the website.

  1. INFORMATION TO THE USER

In accordance with the provisions of the Regulation (EU) 2016/679 of April 27, 2016 (RGPD) and the Organic Law 3/2018 of December 5 of Protection of Personal Data and guarantee of digital rights, you are informed of the identity of the Responsible of the treatment, the purpose of the treatment, the legitimacy for the treatment of your data, the categories of recipients of transfers of your data (if any), the origin of your processed data if this were different from its voluntary delivery and the rights that assist you as interested party.

2.INFORMATION REFERING TO THE RESPONSIBLE OF THE TREATMENT

Name of the Responsible: Asociación de médicos amigos de Armenia

N.I.F.: N-IF

Address: calle Cabo de gata,10- 7B boadilla del monte , 28660

amadeaspain@gmail.com: EM-AIL.

  1. INFORMATION REGARDING THE PURPOSE AND LEGITIMATION OF THE TREATMENT

The operations planned to carry out the treatment are:

For the legitimate interest of the Responsible:

Economic and accounting management, tax management, administrative management, billing management, management of customers and suppliers, management of payments, collections and related services, history of business relationships.

By express, unequivocal, and informed consent of the interested party:

Sending of commercial advertising communications by email, fax, SMS, MMS, social communities or any other electronic or physical means, present or future, that make commercial communications possible. These communications will be made by the Responsible and related to his products and services, or to the products and services of his collaborators or suppliers with whom he has reached a promotion agreement. In this case, third parties will never have access to personal data.

Conducting statistical studies.

Processing of orders, requests or any type of query that are made by users through any available channels.

Forwarding the newsletter of the website.

Data retention criteria: The data will be kept for the duration of the commercial relationship between the parties. Once said commercial relationship has ended, the data will be blocked in order to prevent the possibility of access, being unlocked only in the event that said data is required from the Responsible by some legal authority (fiscal, commercial, labor or judicial) and this only until the expiration date or legal prescription, being subsequently destroyed in a convenient manner and with adequate guarantees to make recovery impossible.

  1. INFORMATION CONCERNING THE COMMUNICATION OF DATA

For the maintenance of the commercial relationship and / or for the execution of operations, personal data may be communicated to Taxation Consulting, Accounting Consulting, Mercantile Consulting, Banks, Savings Banks and Financial Entities, Tax Authorities and other competent Public Organizations. The data will not be disclosed to other third parties, except under legal obligation. No data disclosure is made to third countries outside the European Economic Area or to International Organizations.

  1. INFORMATION CONCERNING THE RIGHTS OF THE INTERESTED PARTY AND THE FORM OF EXERCISE THEM

Rights that assist the User and how to exercise them:

The interested party has the right to: Access their data, to have their data rectified, to have their data deleted, to the portability of their data, to the limitation on the processing of their data, to oppose the processing of their data, to withdraw the consent given, to file a claim with the Control Authority, to file a judicial appeal.

You can exercise these rights through a reasoned written document, addressed to the Responsible or his representative, specifying the right you wish to exercise, accompanied by a photocopy of your identification document. You may also request the Responsible to provide you with a standard form for the right you wish to exercise.

The exercise of rights will not entail any management cost for the interested party, excluding the postage costs if they chose to send it by postal mail.

You can exercise your rights:

Personally in the premises of the Responsible for the treatment identifying himself with his DNI or equivalent document.

Through email addressed to the one listed in the identification section of the Responsible for the treatment and accompanying photocopy of your ID or equivalent document.

Through postal mail (preferably certified) addressed to the address listed in the section of the identification of the Responsible for the treatment and accompanying photocopy of your ID or equivalent document.

Contact data to exercise your rights:

calle Cabo de gata,10- 7B boadilla del monte , 28660, EM-AIL

  1. MANDATORY OR OPTIONAL NATURE OF THE INFORMATION PROVIDED BY THE USER

Users, by marking the corresponding boxes and entering data in the fields marked with an asterisk (*) in the contact form or presented in download forms, accept expressly, freely and unequivocally that their data is necessary to meet their request, by the provider, whereas the inclusion of data in the remaining fields is voluntary. The User guarantees that the personal data provided to the Responsible is truthful and is responsible for communicating any modification in them.

The Responsible expressly informs and guarantees users that their personal data will not be transferred to third parties under any circumstances, and that whenever they make any type of transfer of personal data, the express, informed and unequivocal consent of the Users will be requested in advance. All the data requested through the website are mandatory, for they are necessary for the provision of an optimal service to the User. If all the data is not provided, there is no guarantee that the information and services provided are completely adjusted to your needs.

  1. SECURITY MEASURES

That in accordance with the provisions of the current regulations on personal data protection, the Responsible is complying with all the provisions of the RGPD regulations for the treatment of personal data of his responsibility, and manifestly with the principles described in article 5 of the RGPD, by which they are treated in a lawful, loyal and transparent manner in relation to the interested party and adequate, pertinent and limited to what is necessary in relation to the purposes for which they are treated.

The Responsible guarantees that he has implemented appropriate technical and organizational policies to apply the security measures established by the RGPD in order to protect the rights and freedoms of Users and has communicated the appropriate information so that they can exercise them.

 

 

 

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